Od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Szanowni mieszkańcy!
Od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
1. Kogo dotyczy deklaracja?
Deklaracja dotyczy źródła / źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Kryterium wpisu budynku do systemu ma być moc źródła ciepła, niezależnie od tego, czy użytkuje go osoba prywatna, czy przedsiębiorca. CEEB obejmie budynki mieszkalne, a także budynki użyteczności publicznej, w tym małe lokalne ciepłownie, siedziby firm oraz małe zakłady produkcyjne. W deklaracji właściciel domu powinien zgłosić wszystkie źródła ogrzewania.
2. Jak można będzie złożyć deklaracje do CEEB?
Deklaracje będzie można składać:
• w formie elektronicznej, na stronie: https://zone.gunb.gov.pl – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
• w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku) Formularz w przygotowaniu.
3. Terminy na złożenie deklaracji
Deklarację dotyczącą źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy.
Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.
4. Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
• imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
• adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
• informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
• numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
• adres e-mail (opcjonalnie).
Pamiętajmy! Złożenie deklaracji jest obowiązkowe.
Za niezłożenie deklaracji w terminie, będzie grozić kara grzywny.
Więcej informacji nt. Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można uzyskać na stronie GUNB: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Wyświetlono: 873